Şehir hastanesinde otobüs şikayeti – Mehmet Serbes

0
symehmetserbesjpg-AIPx9qCL2k2urY89yexgeg.jpg


İktidarın CHP’li belediyelere yönelik “silkeleme” politikası her ne kadar etkili olsa da yine de yerel yönetimler-halk kucaklaşmasının önüne geçilemiyor.

Adana’da da Zeydan Karalar önderliğindeki Büyükşehir Belediyesi, geçmişten gelen büyük borçlara, gelirlerin kısıtlanmasına, projelerin onaylanmamasına rağmen hizmeti kent yaşamının tüm alanlarına yaymaya çalışıyor.

Adana gibi bir ucu Kayseri sınırındaki Tufanbeyli’ye, bir ucu Pozantı’ya bir ucu Yumurtalık’a dayanan geniş bir coğrafyaya hizmet etmek, bağlı tüm ilçelerin yol, içme suyu, kanalizasyon, arıtma, asfalt sorularından mezarlık hizmetlerine kadar çözüm bulmak; kırsal alanlardaki üreticilere, üretime yönelik destekler vermek kolay iş değil.

Adanla şehir merkezinde ise Başkan Zeydan Karalar’ın geçen yıllarda hizmete açtığı birçok alt geçidin, köprünün, yeni bulvarların katkısını şimdi trafiğin yoğun olduğu zamanlarda daha iyi anlıyor ve “Ya bu alt geçitler, bulvarlar, köprüler açılmasaydı, halimiz nice olurdu?” diyor.

Adanalı Zeydan Başkan’ın, olanca kısıtlamalara karşın yine de daha bir dizi projeyi planladığını biliyor ve heyecanla bekliyor.

Ancak bu kadar geniş yelpazede hizmet verilen bir kurumda aksaklıklar olmamasını beklemek de hayalperestlik olur.

Bizim görevimiz de okurlarımızdan, vatandaşlardan gelen bu aksaklıkları, Adana Büyükşehir Belediyesinin yetkili makamlarına ulaştırarak kamu adına çözüm beklentisini dile getirmek.

Bunlardan birisi de Adana genelindeki belediye otobüsleri sefer sayılarının kimi hatlarda hala yetersiz oluşu ve özel olarak da Adana Şehir Hastanesine gidiş –gelişlerde yaşanan otobüs karmaşası.

Adana Şehir Hastanesi çevresine konumlandırılan duraklar ve otobüslerin nereden geçip nereye gittiği hakkındaki belirsizlik, halkı üzüyor.

Örnek vermek gerekirse, Şehir Hastanesi çevresine dağılmış farklı duraklarda, hangi otobüsün ne yöne gittiği, o duraklardan hangi otobüslerin geçtiği hakkında yeterli aydınlatmalar ne yazık ki yok.

Oysa duraklara, o duraklardan hangi otobüslerin geçtiğini listeleyip asmak zor olmamalı.

Böylece vatandaş gelip hangi yöne hangi otobüslerin gittiğini bir çırpıda görebilir ve saatlerce yanlış durakla beklemekten kurtulabilir.

Daha somut bir örnek vermek gerekirse de, örneğin; 166 numaralı Yenidoğan-Sarıhuğlar otobüsü Yenidoğan yönüne giderken de Sarıhuğlar yönüne giderken de aynı duraktan aynı istikamete doğru geçiyor. Otobüsü gören vatandaş koşuyor ama yanlış yöne bindiğini bazen otobüs hayli yol aldıktan sonra anlıyor. O zaman da iş işten geçmiş oluyor. Bu sadece bir örnek, bu biçimde bir çok hattın otobüs seferlerinde kargaşa yaşanıyor.

Oysa bu da, sadece otobüsün önüne hangi yöne gittiğini gösteren küçük bir tabela ile hatta iri puntolarla belirtilmiş bir A4 kağıdı ile bile çözülebilir.

O kadar basit yani.

E şimdi bunu da Zeydan Karalar’ın oturup yapması lazım.

Bu otobüs işletmelerinin müdürleri, şefleri bu işi kolayca çözemezler mi?

Kuzey Adana tarafından gelen ve Şehir Hastanesinin yakınından geçen 153,154 numaralı gibi otobüsler de hastanenin oldukça uzağına konumlandırılmış durakta duruyor ve özellikle yağışlı günlerde herkesin; her zaman da yaşlı ve engelli vatandaşlarımızın serzenişlerine konu oluyor.

Ayrıca 142 gibi örneğindeki gibi yoğun hatların sefer sayılarının sıklaştırılmaları, yine 142 ile 114, 140 gibi hatların akşam 20.00’den sonra saatte bir gibi uzun zaman aralıklarında hizmet vermesi de eleştiriliyor.

Bu durum Adanalının akşam saatlerindeki ulaşımlarını olumsuz etkilediği gibi son yıllarda şikayet konusu olan “şehrin ıssızlaşmasının” en büyük nedeni olarak gösteriliyor.

Evet, Adanalının ulaşım konusundaki belli başlı şikayetleri böyle.

Zeydan Karalar

Bu şikayetler bizzat Adanalı vatandaşlarımızın yaşayarak ve yoğun biçimde bize ulaşan şikayetlerini kapsıyor.

Vatandaşlar bize, “Biz Zeydan Başkan’a ulaşamıyoruz. Siz gazeteci olarak ulaşıp bu şikayetlerimizi aktarır mısınız?. Biz seçimlerde Zeydan Başkan’a oy vermek. Sağ olsun güzel hizmetler de yaptı, yapıyor ama bu otobüs sorununu bir türlü iyileştiremedi. ” diye sitem ediyorlar. 

Biz de elçiye zeval olmaz sözü misali aktarıyoruz.

Bundan sonrası ise Zeydan Başkan’ın ve otobüs işletmesi yetkililerine kalmış!..

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir